TILLIT TIL AT JEG KLARER

Foto: Dora Schmidt Stendal


TILLIT TIL AT JEG KLARER

Tillit til at jeg klarer selv
Klarer romme følelsene mine
Akseptere de
Ta de som de kommer
Ha en undersøkende kultur
Ta de for det de er og ikke noe mer
Viktig informasjon

Tillit til at jeg klarer selv
Klarer vandre livets vei
Akseptere den
Ta stegene et for et
Ha en åpen holdning
Ta i mot livets innhold og gjøre mitt beste
Livets valg

Tillit til at jeg klarer selv
Klarer håndtere det som skjer meg
Akseptere det
Ta det som skjer når det
Ha et handlekraftig fokus
Ta utfordringene og mestre de stegvis
Bruke visdommen

Tillit til at jeg klarer selv
Klarer tenke at jeg er god nok
Akseptere meg
Ta meg for den jeg er
Ha et oppløftende blikk
Ta meg selv på alvor og anerkjenne
Oppreiste meg

Tillit er viktig. Tillit til seg selv. Tillit til at man klarer selv. Ofte klarer vi mer enn vi først tror. Jeg har vært heldig og har hatt mange betydningsfulle medvandrere rundt meg de siste årene. Medvandrer som har formidlet håp i det håpløse. Glede i sorgen. Varme i kulden. Hender til styrke og trøst. Jeg er takknemlig. Jeg har utviklet meg. Vokst. Funnet nye veier. Skapt og opplevd vendepunkt. Friheten har blitt styrket. Selvtilliten blitt større. Solen skinnende. Stegene har vært mange. Jeg har våget vandre og ville ikke vært noen av stegene foruten. Rart, kan noen tenke, men jeg har fått et bedre liv og da kan jeg ikke være annet enn takknemlig for de endringene smerten og angsten har skapt. Nå har jeg mer og mer tillit til at jeg klarer selv. Og det gjør jeg også. Det er viktig å ha fokus på og tenke at man klarer selv, for det som må gå det går sier jeg ofte. Erfaringsmessig så gjør det nettopp det. Ha tillit!

Legg igjen en kommentar